Aplikacije KPK
ERAR
Vprašanja in odgovori
-
Novi Erar v skladu s 75.b členom ZIntPK prikazuje tudi osebne podatke o prejemnikih, ki so fizične osebe oziroma so prejemniki, ki niso vpisani v Poslovnem registru Slovenije, če gre za:
- podatke o transakcijah, ki presegajo mesečno bruto plačo predsednice Republike Slovenije, ali
- podatke o transakcijah, pri katerih je iz kode namena razvidno, da se izplačilo nanaša na donatorske, sponzorske, svetovalne pogodbe in druge avtorske ali intelektualne storitve (koda namena ADCS).
Mejna vrednost za prikaz prejemnika je določena glede na bruto plačo predsednice Republike Slovenije in se bo prilagajala izplačilom glede na predvidene dvige bruto plače v skladu z novo plačno reformo javnega sektorja. Pri prikazanih zneskih v Erarju gre za zneske izplačil (znesek, ki ga prejemnik prejme na svoj račun, torej v primeru plače neto znesek z vsemi dodatki).
-
Transakcije nad bruto plačo predsednice Republike Slovenije so trenutno razvidne za vse fizične osebe in pravne osebe, ki niso vpisane v Poslovnem registru Slovenije, ki so izplačane s strani proračunskih uporabnikov (posredni in neposredni uporabniki državnega in občinskih proračunov), ki poslujejo prek Uprave RS za javna plačila (UJP), saj Erar prikazuje transakcije, ki jih Komisija pridobiva od UJP na podlagi prve točke prvega odstavka 75.a. člena ZIntPK. Podatki so na voljo od septembra 2024 naprej.
-
Transakcije za družbe v 100-odstotni državni lasti, ki niso proračunski uporabniki, Komisija od UJP pridobiva na podlagi ZDIJZ (in ne na podlagi ZIntPK) v že anonimizirani obliki in jih v takšni obliki prikazuje tudi v Erarju.
-
Mogoče je, da izplačevalci pod kodo SALA nakazujejo tudi druge obveznosti, zato predlagamo, da se za dodatno obrazložitev vsebine oziroma namena posamezne transakcije obrnete na podatkovni vir (subjekt javnega sektorja, ki je nakazilo izvedel).
-
Če ste mnenja, da gre za osebni podatek, se lahko na podlagi enajstega in dvanajstega odstavka 75.b člena ZIntPK obrnete na Komisijo za preprečevanje korupcije, ki bo vašo vlogo obravnavala, in če bomo ugotovili, da gre za prikaz osebnih podatkov, bo transakcija ustrezno anonimizirana.
-
Prikazana so vsa nakazila v tujino, od tipa prejemnika pa je odvisno, katera polja nakazila so vidna. Ko so prejemniki vpisani v Poslovni register Slovenije, so vidna vsa polja. Prikazani so tudi osebni podatki pri nakazilih nad bruto plačo predsednice Republike Slovenije in nakazila fizičnim osebam, pri katerih je iz kode namena razvidno, da se izplačilo nanaša na donatorske, sponzorske, svetovalne pogodbe in druge avtorske ali intelektualne storitve (koda namena ADCS). Pri drugih nakazilih so polja ustrezno anominizirana.
-
To so vsa plačila, kjer nimamo matične številke prejemnika, in nakazila v tujino brez matične številke prejemnika. Sem sodijo tudi plačila fizičnim osebam, ki so nižja od bruto plače predsednice Republike Slovenije in se ne nanašajo na donatorske, sponzorske svetovalne ali avtorske ter druge intelektualne storitve.
-
V aplikaciji Erar javno ne prikazujemo podatkov o tistih obveznih dajatvah in drugih javnofinančnih prihodkih, katerih obveznost plačila izhaja med subjekti javnega sektorja samimi, torej v primeru, ko gre za obvezno dajatev javnega subjekta do drugega javnega subjekta. Obvezne dajatve in drugi javnofinančni prihodki so vsi davčni in nedavčni prihodki, ki so z zakoni in drugimi predpisi določeni kot splošno obvezni, na primer davki, prispevki, takse, pristojbine, denarne kazni in drugo. Zavezanci plačujejo obvezne dajatve in druge javnofinančne prihodke na podračune javnofinančnih prihodkov .
-
V Erarju prikazujemo vse podatke, ki jih prejmemo od UJP. Možno je, da nakazila v primeru določenega podjetja niso bila izvedena prek UJP ali pa podatki še niso bili posredovani. V tem primeru priporočamo, da se za podrobnejše informacije obrnete neposredno na proračunskega uporabnika oziroma zavezanca po ZDIJZ, saj vam lahko ta organ zagotovi konkretne podatke o nakazilih.
-
Transakcije so objavljene za obdobje deset let, kot to določa trinajsti odstavek 75.b člena ZIntPK.
-
Trinajsti odstavek 75.b člena ZIntPK določa, da na Komisiji hranimo in zagotavljamo dostopnost podatkov deset let od njihove objave ter da podatke iz evidence transakcij, ki so starejši od deset let, predamo Arhivu Republike Slovenije in odstranimo s svoje spletne strani. To določbo je uvedla novela ZIntPK iz leta 2020 (ZIntPK-C), ki je zagotovila tudi pravno podlago za delovanje Erarja. Na Komisiji pa smo to in druge spremembe iz ZIntPK-C realizirali v okviru celovite prenove aplikacije Erar, ki je bila zaključena marca 2025.
-
V Erarju so objavljeni vsi e-računi od septembra 2024 naprej, ki jih prejmemo od UJP. Gre za podatke neposrednih in posrednih uporabnikov državnega in občinskih proračunov ter Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije in Zavoda za pokojninsko in invalidsko zavarovanje Slovenije. Pred tem so e-računi dostopni za obdobje med majem 2016 in marcem 2018.
-
V skladu z določbami ZDIJZ in ZVOP objavljamo podatke o lobistih, ki so registrirani lobisti, zakoniti zastopniki organizacije, za katero lobirajo, ali njeni izvoljeni predstavniki. Ne objavljamo pa podatkov, ko za interesno organizacijo lobira njen zaposleni (ki ni zakoniti zastopnik ali izvoljeni predstavnik).
-
Na Komisiji vsak prejeti lobistični zapis o lobističnem stiku pregledamo in pri tem ugotovimo, ali gre za lobiranje v skladu z določbami ZIntPK ali ne. To ugotovitev objavimo v Erarju, kjer pa stik zaradi zagotavljanja čim višje stopnje transparentnosti ostaja prikazan, tudi če ne gre za lobiranje po določbah ZIntPK.
-
Objavljeni so podatki o spremembah premoženjskega stanja za določen krog zavezancev v skladu s 46. členom ZIntPK. Nekateri podatki iz obrazca za prijavo sprememb zaradi varstva osebnih podatkov niso prikazani. Podatki so objavljeni za čas trajanja mandata posameznega funkcionarja in še eno leto po prenehanju opravljanja funkcije.
-
Seznam omejitev poslovanja je informativne narave. Če nam organ javnega sektorja ne sporoči, da je funkcionar prenehal opravljati funkcijo, to posledično ni razvidno iz podatkov v Erarju.
-
Zavezanci so v skladu z ZIntPK dolžni Komisiji sporočiti sezname daril do 31. 3. za preteklo leto. Ko na Komisiji prejmemo obrazec o prejetih darilih, so podatki objavljeni tudi v Erarju.
-
Infrastrukturo za nemoteno delovanje Erarja zagotavljamo na Komisiji in Ministrstvu za digitalno preobrazbo, tehnično podporo pa zunanji izvajalec, ki ga Komisija izbere na podlagi izvedbe postopka javnega naročila.
-
Komisija se do objavljenih podatkov ne opredeljuje in tudi ne prevzema odgovornosti za njihovo točnost. Podatke objavljamo, kot jih prejmemo od različnih podatkovnih virov, in jih ne spreminjamo, razen v primeru, ko jih zaradi varstva osebnih podatkov delno anonimiziramo. Objavljeni podatki so informativnega značaja. Uporabnikom priporočamo, da pred sprejemanjem odločitev na njihovi podlagi njihovo popolnost, točnost in ažurnost preverijo pri izvornem upravljalcu podatkovne zbirke.
-
Če zaznate napako, o tem obvestite Komisijo in upravljavca zbirke podatkov. Morebitne nepravilnosti bomo skušali v čim krajšem času odpraviti.
-
Vsi podatkovni viri so navedeni v Katalogu informacij. Podatki se posodabljajo na različne načine, odvisno od vira. Glavni postopki vključujejo:
1. AJPES – PRS (Poslovni register Slovenije): Dnevni prevzem datotek XML prek FTP strežnika AJPES, ki vključujejo spremembe podatkov o enotah, ustanoviteljih, zastopnikih, nadzornikih in tujih transakcijskih računih.
2. AJPES – RTR (Register transakcijskih računov): Dnevni prevzem datotek XML prek FTP strežnika AJPES, ki zajemajo spremembe podatkov o transakcijskih računih in njihovih imetnikih.
3. UJPnet: Dnevni prevzem datotek CSV iz spletnega servisa UJPnet, ki vključujejo podatke o transakcijah in e-računih naslednji dan po izvršitvi plačil.
4. FURS – seznami.gov.si: Dnevni uvoz seznama davčnih dolžnikov in nepredlagateljev iz spletne strani seznami.gov.si, enkratni uvoz razredov davčnih dolžnikov.
5. KDD (Centralna klirinško depotna družba): Dnevni prevzem XML datotek prek FTP strežnika KDD, ki opisujejo stanje o izdajateljih in lastnikih delnic.
6. GURS (Geodetska uprava Republike Slovenije): Tedenski prevzem podatkov o naslovih.
7. RPU (Register proračunskih uporabnikov): Dnevni prevzem tekstovne datoteke s spletne strani gov.si o proračunskih uporabnikih.
8. Banka Slovenije (ECB): Dnevni uvoz tečajne liste za preračun zneskov tujih transakcij v domačo valuto.
9. e-JN (Elektronsko javno naročanje): Dnevni uvoz seznama gospodarskih subjektov z izrečenimi sankcijami iz postopkov javnega naročanja.
10. PISRS: Implementacija novega API.
11. KPK-jev strežnik FTP: Dnevni prevzem Excelove datoteke z informacijami o zavezancih in lastništvih ter seznamom funkcionarjev.
12. Statistični urad RS: Enkratni uvoz standardne klasifikacije dejavnosti.
13. Države – gov.si: Enkratni uvoz seznama držav in njihovih ISO kod.
14. NVO (Nevladne organizacije): Vir podatkov: Ajpes in UJP transakcije.
15. Prikaz porabe denarja občin v Sloveniji: Podatki iz UJP transakcij in RPU.
16. Odvetniške družbe brez odprtih fiduciarnih računov: Podatki iz AJPES PRS in RTR.
17. KPK – Omejitve poslovanja: Dnevni uvoz podatkov iz obrazcev KPK ter AJPES PRS in UJP RPU.
18. KPK – Darila, Lobiranje, Premoženjsko stanje: Dnevni uvoz podatkov iz prejetih obrazcev KPK in drugih virov.
Povezave in uvozi se izvajajo preko FTP strežnikov, spletnih portalov ali po dogovoru z različnimi organi in institucijami.
-
Aplikacija omogoča prenos podatkov za nadaljnjo analizo v formatih Excel in CSV. To velja za vse posamezne institute ZIntPK in tudi za transakcijske podatke. Priporočamo uporabo filtriranja pri izvozu, saj lahko neomejeni podatki povzročijo preobsežen izvoz, ki bo težje obvladljiv.
V primeru, da prejmete obvestilo, da izvoz ni uspel, vas prosimo, da prilagodite časovno obdobje ali omejite obseg podatkov, da bo izvoz uspešen. Baza transakcij je zelo obsežna, kar lahko vpliva na dolžino trajanja prenosa podatkov. Skrajšanje časovnega obdobja ali zmanjšanje števila izbranih podatkov lahko bistveno zmanjša čas izvoza in poveča uspešnost postopka.
Splošni stiki
Komisija za preprečevanje korupcijeDunajska cesta 56
1000 Ljubljana
01/400-5710 anti.korupcija@kpk-rs.si