Novice
Vse novice
Vključevanje integritete v vzgojno-izobraževalni sistem je naložba za prihodnost
Komisija za preprečevanje korupcije (Komisija) je danes v sodelovanju z Zavodom RS za šolstvo (ZRSŠ) kot del letošnjega Tedna preprečevanja korupcije izvedla spletno okroglo mizo »Integriteta kot pomemben del vzgojno-izobraževalnega zavoda«. Na dogodku, ki je združil strokovnjake s področja izobraževanja in predstavnike vzgojno-izobraževalnih zavodov (VIZ), so poudarili, da krepitev integritete v šolstvu ni le naložba v prihodnost družbe, temveč tudi ključni dejavnik pri zagotavljanju varnega in spodbudnega okolja za učence, dijake, otroke in zaposlene.
Namestnik predsednika Komisije David Lapornik in direktorica ZRSŠ Jasna Rojc sta poudarila, da je vzgoja o integriteti ključna za gradnjo poštene in transparentne družbe. To je sicer tudi temelj dolgoročnega projekta Integriteta: skupni cilj generacij, ki ga je Komisija s partnerji začela leta 2020. Njegov cilj je okrepiti integriteto družbe prek sistema vzgoje in izobraževanja s celovitim vključevanjem vsebin o integriteti, vse od vrtca pa do fakultet.
»Prav sodelovanje vseh deležnikov je ključen element pri izgradnji družbe z integriteto. Poleg tega pa dober zgled: otrok so bo uspešno razvijal takrat, ko bo obkrožen z integritetnimi odraslimi,« je povedal Lapornik. Rojc pa je dodala, da le varno in spodbudno učno okolje omogoča razvoj etičnih, odgovornih in samostojnih posameznikov, ki se bodo znali soočati z izzivi sodobne družbe: »Tako se bodo razvili v avtonomno, celovito in skladno razmišljujoče osebo, ki bo ravnala etično in v skladu z veljavnimi pravili.«
Moderatorka Barbara Fürst, svetnica za evropsko in mednarodno sodelovanje Komisije ter vodja projekta na Komisiji, je s sogovorniki spodbudila razpravo o aktivnemu vključevanju integritete v delovanje VIZ, tudi z vidika koristi zavoda. Osrednji del okrogle mize je bil namenjen predstavitvi razvojne naloge ZRSŠ »Celostni razvoj in etika vzgojno-izobraževalnih zavodov« (CREVIZ), ki se osredotoča na vzpostavitev integritetnega vrednotnega sistema v šolah, temeljni poudarek pa je bil na vlogi ravnatelja pri vključevanju integritete v šolski prostor in izzivih vzpostavljanja kulture integritete v VIZ.
Mag. Klavdija Šipuš in mag. Katja Arzenšek Konjajeva iz ZRSŠ sta predstavili dosedanje ugotovitve CREVIZ ter kako lahko šole z razvojem kulture integritete in s tem sistema vrednot integritete postanejo varna, spodbudna in vključujoča učna okolja za otroke in mlade ter tudi za strokovne sodelavce. Šipuš je poudarila pomen umestitve integritete oziroma integritetnih vrednot v sistem zavoda, vključno v njegov letni delovni načrt in izbiro prioritet. Arzenšek Konjajeva pa je posebej izpostavila pomen vodenja z zgledom: »Ravnatelj je odgovoren za spodbujanje etičnega odločanja, za vzpostavljanje zaupanja in za krepitev sprejemanja odgovornosti – tako pri otrocih kot strokovnih delavcih in širšem družbenem okolju. Gre za premišljen proces, ki zahteva pogum. Šele takrat lahko govorimo o etičnem, integritetnem delovanju.«
Ravnateljici Andreja Koščak (OŠ Dolenjske Toplice) in Barbara Pernarčič (OŠ Prežihovega Voranca Maribor) sta delili svoje izkušnje pri vpeljevanju vsebin integritete v svojih zavodih. Koščak je med drugim poudarila, da so pomemben dejavnik pri vzpostavljanju VIZ z integriteto, še posebej vrtcev, tudi starši, ki lahko predstavljajo tudi dobro podporno okolje aktivnostim za krepitev integritete v vrtcu. Pernarčič pa je med drugim izpostavila, da je pri krepitvi integritete VIZ pomembno vključevanje vseh deležnikov, tudi administrativnega in tehničnega osebja, ter umestitev vrednot integritete v vizijo zavoda, saj le na ta način zavod ustvari celovito integritetno okolje za otroke in zaposlene. Alenka Drobnjak iz Mreže MaMa je izpostavila pomen vključevanja mladih v procese krepitve integritete ter predstavila nekaj načinov, kako to jim to temo približati. Poudarila je, da sta mladim generacije Z pomembni vrednoti tudi avtentičnost in poštenost. Komisija in ZRSŠ bosta tudi v prihodnje nadaljevala s tovrstnimi dogodki in projekti, saj verjameta, da je krepitev integritete v izobraževalnem sistemu ključnega pomena za razvoj integritetne in transparentne družbe.